måndag 25 februari 2013

Hemsamarit

Idag har jag varit hemsamarit hos Erika. Hon var så sjuk så sjuk och hennes sambo borta på kurs. Jag åkte dit vid halv tio och då kom hennes väninna för att hämta minstingen för några timmar. Jag stannade i huset med halvsjuka barnbarn. Lite mat blev lagad, diskmaskinen urplockad och iplockad. Kylskåpet fick sig en rengöring och tvättstugan en sortering. Erika sov och sov.

Vid halv två kom lilleman tillbaka och sedan orkade Erika vara upp en stund på kvällen. Det var så mysigt och trevligt så. Åker nog tillbaka i morgon och fortsätter med tvättstugan.

Så förflöt första dagen på sportlovsveckan.  I morgon ska jag gå på bio med kollegan Ingrid och se The story of Pi. Det blir supertrevligt. Fika lite kanske.

Jag njuter av ledighet.

2 kommentarer:

  1. Åh så mysigt, vilken tur hon har som har dig! Gulle dig mamma, du är helt fantastisk! I morgon ska vi till doktorn med Chloé men vi kanske kan skypa på Onsdag?

    SvaraRadera
  2. ja, vi kan skypa onsdag om jag inte har blivit smittad av Erikas sjuka. Känner mig trött och håglös idag..

    SvaraRadera